środa, 6 stycznia 2016

Filadelfia widziana moimi oczami :) Mini przewodnik :)

Filadelfia to miasto  liczące ponad 1,5 mln mieszkańców. Dla amerykanów ma ono szczególne znaczenie, gdyż tutaj podpisano Deklarację niepodległości Stanów Zjednoczonych, uchwalono Konstytucję i utworzono Unię. Filadelfia przez 10 lat była stolicą państwa. Obecnie jest to ważny ośrodek handlowy, kulturalny i edukacyjny.

Swoją wędrówkę po Ameryce zaczęłam właśnie od Filadelfii. To ona była moim "first stop" i dlatego też jest dla mnie miejscem nieco sentymentalnym. Łącznie byłam tam 3 dni i w zupełności wystarczyło mi czasu, żeby zobaczyć wszystkie niżej wymienione miejsca, Po Filadelfii spokojnie można poruszać się pieszo ponieważ atrakcje nie są od siebie aż tak bardzo oddalone.

Co warto zobaczyć:


  • Independence Hall - będąc w Filadelfii, a tam nie być to grzech. W tym miejscu poznasz kawał dobrej historii Ameryki, poznasz historię ojców założycieli i wiele wiele innych. Koniecznie musisz zobaczyć lub dotknąć dzwon wolności, na żywo robi wrażenie, choć miałam wyobrażenie o nim, że jest nieco większy :P Wielki plus, że wejście jest darmowe :)
  • Love Park -  Dla mnie jest to wyjątkowe miejsce, ponieważ tam spotkałam się z moim P., po 10 tygodniach pracy, żeby w końcu zacząć wspólnie zwiedzać. Sam park jest niewielki, jednak turystów jest tam sporo, ponieważ każdy chce zrobić sobie zdjęcie pod pomnikiem "Love" na tle pięknej fontanny.

  • Rocky Statue - widziałeś, film "Rocky" i jesteś jego fanem? W takim razie jest to miejsce dla Ciebie. Obok pomnika Rockego są "Rocky Steps". Możesz poczuć się jak Rocky w filmie wbiegając po nich do góry.
  • Logan Circle - Piękne miejsce z piękną fontanną do której wchodzą dzieci i JA :D Logan Circle jest cudnie oświetlone w nocy. Znajduje się w pobliżu Rocky Steps.
  • Eastern State Penitentiary - w tym miejscu można spokojnie spędzić cały dzień. Zwiedzaliśmy więzienie indywidualnie a nie w grupach, dzięki czemu mogliśmy spędzać więcej lub mniej czasu w miejscach przez nas wybranych. W cenie biletu jest przewodnik audio, który opowiada nam całą historię więzienia, które zostało zamknięte w 1971 roku. Więzienie jest w stanie surowym, co tylko dodaje mu klimatu. Jeżeli planujesz wizytę w Filadelfii podczas Halloween warto wybrać się tam na nocne zwiedzanie. Cena biletu jest przystępna i warta tego co można zobaczyć w środku. Chodzą plotki, że więzienie jest nawiedzone ! :)
  • National Museum of American Jewich History - nie jestem fanem muzeów, jednak jeśli kogoś one interesują to uważam, że warto wybrać się do żydowskiego muzeum, które znajduje się w pobliżu Independence Moll. Bardzo nowocześnie zrobione i ciekawie przedstawione.
  • China town - jak w każdym większy mieście w Ameryce znajdziesz China Town z masą chińskich restauracji i sklepików z pamiątkami.
  • Rittenhouse Square - jest to spokojny park niedaleko centrum miasta w którym można odpocząć, poczytać książkę lub obserwować zwyczaje i kulturę amerykanów, którzy spędzają tam swój czas wolny. 
  • Filadelfia Magic Gardens -  jeśli ktoś jest pasjonatem sztuki to szczerze polecam :) Ściany budynku ozdobione są szkłem różnego rodzaju - butelki, lustra, talerze, muszla klozetowa ! - w całości tworząc piękną mozaikę. 
  • South Street - to dobre miejsce na spacer. Na tej ulicy znajdziesz wiele restauracji oraz wiele dziwnych sklepików ze starociami, komiksami, starymi płytami a nawet sexshopy.


5 komentarzy:

  1. Zazdroszczę tej podróży i doświadczeń. Mam nadzieję że ja też kiedyś spełnię swoje marzenie o wyprawie do USA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś 1,5 roku temu powiedziałby mi, że będę w USA to nie uwierzyłabym mu :) Jednak stało się ! Upór zrobił swoje :) Przestałam czekać tylko wzięłam sprawy w swoje ręce :) Mam nadzieję, że i Tobie się uda ! :) Spełniaj swoje marzenia :) Ja trzymam za Ciebie kciuki ! :)

      Usuń
  2. Yaay :3 Zazdroszczę pobytu w USA, świetne zdjęcia. :) Oczywiście najlepsze z napisem Love - ładnie razem wyglądacie :) Długo jesteście ze sobą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) za chwilkę będzie 7 lat :) więc już kawał czasu :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń