sobota, 31 października 2015

Szarlotka w 10 minut ! Najszybciej i najprościej ! :)

Dziś przedstawię Wam przepis na najszybszą szarlotkę na świecie ! :)

Mój P. wczoraj zrobił dla mnie przepyszny obiadek więc postanowiłam mu się dziś odwdzięczyć! Ostatnio chodzą za nim różne "smaki" i to w szczególności na coś słodkiego.. szukał czegoś zdrowego i znalazł ten właśnie przepis.
On stał się królikiem doświadczalnym jeśli chodzi o jedzenie tego ciacha, a ja jeśli chodzi o robienie :)
Co mogę powiedzieć o wykonaniu?
Jest banalnie proste! Nawet jeśli ktoś ma dwie lewe ręce i wszystko co próbował w życiu upiec, skończyło się zakalcem to mówię Wam to ciasto nie może się nie udać !
No chyba, że się spali bo go nie wyciągniecie go z piekarnika :P
Uwierzcie mi, tą szarlotkę zrobi nawet dziecko :)

Co do smaku, mój P. powiedział jedynie : "PYCHA!" więc chyba warto, tym bardziej, że samo przygotowanie nie zajmie nam więcej niż 10 minut.


Składniki: ( na formę o średnicy 20cm) 

  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1 szklanka mąki ryżowej
  • 0,5 szklanki cukru trzcinowego 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 6 sporych jabłek
  • 80 g masła + do posmarowania formy
  • opcjonalnie cynamon

Przygotowanie:

  1. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Jeżeli mamy dużo soku z jabłek, to troszkę go odlewamy.
  2. Suche składniki mieszamy razem. ( mąka, kasza manna, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy )
  3. Foremkę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy masłem. Wysypujemy 1/3 suchych składników na formę, następnie wykładamy 1/2 startych jabłek, opcjonalnie można posypać je delikatnie cynamonem. Na jabłka wysypujemy ponownie 1/3 suchych składników i  znowu wykładamy jabłka i posypujemy ostatnią częścią suchych składników.  
  4. Schłodzone masło kroimy na cieniutkie plasterki i układamy na wierzchu.
  5. Pieczemy 55 minut w temperaturze 190 stopni (ogrzewanie góra dół). Wierzch powinien być zarumieniony. 

Wartość odżywcza (na 100 gram ) :

  • kcal: 219
  • białko: 2,4
  • węglowodany: 38,9
  • tłuszcze: 6







Smacznego ! :)

Gocha__

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz